PCS businesspartner van Thuiswinkel.org

Almere, 20 juni 2016

PCS (Proactive Contact Support) is sinds juni 2016 businesspartner van Thuiswinkel.org, hét Thuiswinkel Waarborg Keurmerk dat toeziet op veilig en betrouwbaar online kopen door het certificeren van professionele webwinkels. Aanleiding voor het businesspartnerschap zijn de groeiende activiteiten van PCS in de webwinkelsector en de recente uitbreiding van een toegesneden dienstverlening op de e-commercemarkt.

Groeimarkt met kansen en uitdagingen
De Nederlandse B2C e-commercemarkt is goed voor meer dan 16 miljard euro per jaar en groeit, vooralsnog, jaarlijks met circa 20 procent. Maar niet zonder uitdagingen, zegt Ilja Gleiser, CCO (Chief Commercial Officer) van PCS. “De concurrentie is hoog en de (toetredings-)drempel voor nieuwkomers is laag. Hierdoor wordt het steeds moeilijker om nieuwe klanten te boeien, binden en te behouden. De grote thuiswinkelorganisaties investeren daarom steeds meer in klantbelevingstrajecten en een excellente (online) klantenservice, het nieuwe sales is immers service. Maar niet elke webwinkel is in staat om hierin mee te gaan, excellent klantcontact is namelijk een kostbare zaak, zeker bij een 24/7-dienstverlening.  En precies op dat pijnpunt maakt PCS het verschil: door het flexibiliseren van kosten en het continu innoveren en optimaliseren van werkprocessen, zijn wij in staat om een excellente klantenservice betaalbaar te maken. Dát is ons vak en belangrijkste resultaatgebied. Webwinkels worden hierdoor in staat gesteld om zich te richten op hun eigen core business, namelijk het leveren van een optimale product-markt-combinatie. Als businesspartner van Thuiswinkel.org willen wij aangesloten leden hierbij graag helpen.”

PCS ondersteunt de klantenservice-activiteiten op locatie van de klant óf op een van de vestigingen van PCS. In sommige gevallen wordt de volledige klantenservice uitbesteed, zowel telefonisch als digitaal. Ook kan PCS een webcarestrategie ontwerpen en de dienstverlening compliant maken, wat belangrijk is onder een almaar groeiende regelgeving inzake databeveiliging en de Wet bescherming persoonsgegevens. PCS is ISO 9001 en ISO 27001 gecertificeerd en voldoet aan de hoogste eisen van kwaliteitmanagement- en informatiebeveiliging.

Over PCS
PCS is specialist in succesvol klantcontact en backoffice-oplossingen. De dienstverlening is breed: van strategisch advies in de conceptfase, de inrichting van maatwerk campagnes tot de ontwikkeling van business intelligence. Een belangrijk deel van de activiteiten bestaat uit telefonisch (inbound, outbound) en online klantcontact. Opdrachtgevers als KPN en Bosch biedt PCS complete Business Process Outsourcing-oplossingen aan, waarin alle outbound-, inbound- én back office-activiteiten geïntegreerd zijn.

Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met:

Proactive Contact Support

Mevrouw Emel Ebecek
Afdeling Marketing & Communicatie

T 036- 310 01 11
E e.ebecek @p-c-s.nl
W www.p-c-s.nl