PCS neemt activiteiten Bosch Communication Center over

Almere, 20 mei 2015

PCS – Proactive Contact Support – neemt met ingang van 1 juni 2015 de klantcontactactiviteiten over van Bosch Communication Center. Voor PCS betekent dit een verdere uitbreiding van haar dienstverlening vanuit een tweede locatie, in Nijmegen. Het hoofdkantoor blijft gevestigd in Almere.

De overname van activiteiten past volledig in de strategie en ontwikkeling van PCS, zegt Managing Director Mohlad Hassan. “Veel sectoren veranderen, door de digitalisering van de economie bijvoorbeeld. Traditionele verdienmodellen staan onder druk en klanten verwachten een steeds betere service over verschillende kanalen. PCS speelt in op deze behoefte. Wij richten ons op kennisintensieve projecten en helpen onze opdrachtgevers om hun klantcontact- en backoffice-omgeving te moderniseren, nieuwe verdienmodellen te vinden en operationele processen efficiënter in te richten om kosten te verlagen. Wij doen dit al jaren met veel succes in de telecomsector voor bedrijven als KPN en Telfort.”

Marcel Barink wordt vestigingsdirecteur Nijmegen en lid van het Management Team binnen PCS. Barink heeft brede ervaring in de wereld van klantcontact: van het opzetten van een eigen contactcenterformule in de jaren negentig tot het vervullen van verschillende interim management- en directiefuncties. Volgens Barink is de overname van activiteiten van Bosch Communication Center zowel strategisch als tactisch een belangrijke stap vooruit voor PCS. “Met de overname van activiteiten krijgt PCS  direct toegang tot nieuwe opdrachtgevers binnen de Bosch-familie, technische dienstverleners en een Duitse e-tailer. Wij breiden onze productiecapaciteit uit naar ruim 350 seats met een 24/7-dienstverlening en in een omgeving met veel hoog opgeleid arbeidspotentieel.”

Over PCS
PCS is specialist in succesvol klantcontact. De dienstverlening is breed: van strategisch advies in de conceptfase, de inrichting van maatwerk campagnes tot de ontwikkeling van business intelligence. Een belangrijk deel van de activiteiten bestaat uit telefonisch klantcontact voor sales (outbound) en service (inbound). Voor opdrachtgevers als KPN en Bosch biedt PCS complete Business Process Outsourcing-oplossingen aan, waarin alle outbound-, inbound- èn back office-activiteiten geïntegreerd zijn.

PCS is ISO 9001 en ISO 27001 gecertificeerd en voldoet aan de hoogste eisen van kwaliteit management- en informatiebeveiliging.

Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met:

Proactive Contact Support
De heer Ilja Gleiser

M  06- 10 97 43 31
T   036- 310 01 11
E   i.gleiser@p-c-s.nl
W  www.p-c-s.nl