Deel deze case

Van calls naar sales

PCS wordt door KPN met grote regelmaat ingezet voor de telefonische verkoop van producten aan bestaande en nieuwe klanten. PCS vertaalt de proposities en verkoopdoelstellingen in een complete outbound-campagne, inclusief projectmanagement, inrichting van de ICT-systemen, verzorging van trainingen en rapportage van de resultaten. In veel gevallen ondersteunt PCS opdrachtgevers als KPN ook met business consultancy om maximaal rendement uit de verkoopcampagne te halen.

Het verschil

Veel bedrijven maken gebruik van contact centers voor sales support. Vaak moet de opdrachtgever de gegenereerde sales en data verwerken in de eigen systemen, via de eigen processen. PCS doet dat bewust anders. Agents worden erop getraind om klantprofielen maximaal te verrijken, de juiste gegevens te noteren. De back office-afdeling van PCS verwerkt dit vervolgens rechtstreeks in de systemen van de opdrachtgever. Bij voorkeur wordt dit gedaan door onze agents. Zo hoeven opdrachtgevers als KPN niet méér te doen dan het eindresultaat verzilveren. Dat is typerend voor de werkwijze van PCS: maximaal resultaat, maximale efficiency.

Op zoek naar een dienst maar u kunt niks vinden? Neem dan contact met ons op.

Het Team

Eva is één van de floormanagers van PCS. Zij is medeverantwoordelijk voor de performance van de agents. Haar motto: ‘Input is output’. Sales valt of staat met goede training, begeleiding en briefing van agents. ‘Bij een call heeft een agent altijd een zekere vrijheid. Luisteren naar de klant, de goede signalen opvangen. Dat levert voor ons èn onze opdrachtgevers waardevolle informatie op.’

Sifra is één van de agents die voor opdrachtgevers als KPN aan het werk gaan. ‘Het aardige vind ik, dat je meer doet dan die call maken. Omdat we gekoppeld zijn aan de systemen van KPN heb je meer voeling met de opdracht. Het is niet dat we calls over de heg kieperen, je handelt ze zelf zover mogelijk af. Je probeert de klant van KPN echt goed te helpen. Dat is veel interessanter.’