Deel deze case

Marketinginformatie beter benutten

Elk klantcontact levert informatie. Hoe scoorde de individuele agent? Hoe kwam de boodschap over? Hoe werd de order verwerkt? Was er uitval en waarom precies? PCS schroomt niet om die gegevens met de opdrachtgever te delen. ‘Het is de kunst om marketinginformatie uit al die gesprekken te halen. PCS kan dat. Dan wil ik ook graag weten waar ik in onze eigen processen zaken kan aanscherpen. De leercurve moet omhoog. We hebben wel meegemaakt dat PCS de uitval in een campagne met 30% wist te reduceren.’

Gedegen datamining

PCS ontwikkelde zelf technieken om grote aantallen sales in één overzichtelijke rapportage te bundelen. De opdrachtgever krijgt zo alle inzicht in het verloop en de conversie van haar eigen campagnes. Soms blijkt dan dat de follow up van orders in de eigen leverstraat stokt, bijvoorbeeld omdat een order niet meer leverbaar is (uitverkocht). PCS legt dat feilloos bloot. Koppelt terug. Laat de performance van de verschillende business partners in de keten van de campagne zien. We trekken het gordijn weg en laten zien wat er precies gebeurt.

Op zoek naar een dienst maar u kunt niks vinden? Neem dan contact met ons op.

Het Team

Sebastian Duijn is Manager BackOffice bij PCS. Eerder werkte hij jarenlang bij Microsoft. Aan die achtergrond dankt hij zijn vergaande kennis van software-tools. Die kennis zet hij bij PCS in om de klantcontacten van onze agents diepgaand te analyseren. Hij doorziet waar sales uitval vertonen. Volgt de conversie op de voet. Trekt onmiddellijk aan de bel als verwachtingen en daadwerkelijke conversie uit de pas lopen. Met die inzichten kunnen we onmiddellijk bijsturen. En: we kunnen zo zelfs de processen bij onze opdrachtgevers aanscherpen. Leren van analyseren. Zo realiseert PCS aantoonbaar betere resultaten.