Deel deze case

Analyse: wat cijfers vertellen

Cijfers liegen niet, wordt wel eens gezegd. Maar, dan is het nog altijd de kunst om productiecijfers van een campagne te begrijpen. Zien is één, doorzien is van een andere orde. Het analyseren van campagnecijfers levert vaak interessante inzichten op. Het vertelt iets over de kwaliteit van data. Over de aantrekkelijkheid van een propositie voor een doelgroep. En zeker óók over het functioneren van een campagne of een individuele medewerker. De relatie tussen een goede cijfermatige analyse van een campagne en de bevindingen op de werkvloer zijn essentieel om een campagne goed te managen en hier maximaal resultaat uit te halen. Het lezen en begrijpen van cijfers is één van de basis succesfactoren van PCS.

Onderzoek en consultancy

PCS doet zelf aan marktonderzoek, vaak ter ondersteuning van onze campagnes. Hiervoor hebben wij een ervaren marktonderzoeker in dienst. Onze onderzoeken richten zich niet alleen op prospects, maar ook op bewerkte data en bestaande klanten. De lessen uit onze cijfermatige analyses en marktonderzoek gebruiken wij voor advies. We kunnen onze opdrachtgevers vroegtijdig wijzen op mogelijke verbeterpunten in bestaande campagnes of het klantcontactproces. We wijzen ook op kansrijke proposities en werkwijzen bij nieuwe campagnes.

Op zoek naar een dienst maar u kunt niks vinden? Neem dan contact met ons op.

Het Team

Hans verricht bij PCS op een aantal vlakken marktonderzoek. Dat onderzoek blijkt erg waardevol. ‘Ik doe al tientallen jaren marktonderzoek, voor bekende clubs als interView – NSS, waar Maurice de Hond mijn collega was. In de wereld van de call centers ligt nog veel onontgonnen gebied. PCS heeft dat goed gezien. Met meer kijk op de markt en de klanten kun je enerzijds de opdrachtgever beter van dienst zijn. Anderzijds kun je de agents beter aansturen. Onder die agents doen we overigens ook veel onderzoek, bijvoorbeeld met het Medewerkers Tevredenheids Onderzoek.’